Евреин от Русия получава разрешение за имиграция в Израел. На изхода, докато руснаците са проверявали багажа му, са намерили бюста на Ленин.
- Какво е това? Евреина:
- Въпросът "какво е това?" е грешен, другарю! Трябваше да питаш "кой е той?"! Това е Ленин полага основите на социализма, носейки доброта на руския народ. Взех го със себе си като спомен от плодородните дни ...
Руския офицер бил впечатлен от отговора:
- Добре, можеш да минеш! На летището в Тел Авив митническият служител също е видял бюста и попитал:
- Какво е това? Евреина:
- Въпросът "какво е това?" е грешен! Трябваше да питаш "кой е той?" братко! Това е Ленин. Наложи ми се да напусна Русия заради този луд злодей! Взех го със себе си, нека го гледам всеки ден и го проклинам!
Израелски служител също останал впечатлен:
- Добре, можеш да минеш!
Евреина се е прибрал в къщи, сложил бюста на бюфета и поканил близките си. Един от племенниците пита:
"Какво е това?"
Евреина:
- Въпросът "какво е това" е грешен, дете мое! Трябваше да питаш "Кой е той?"! Това е Ленин десет килограма, двадесет и четири каратово злато, без данъци, безмитно и без ДДС !
Извода е: Политиката е да убедиш народа за едно и също нещо казвайки по различен начин !
След 15 години служба в енорията на отец Паскуале била организирана прощална вечер в негова чест. На тази вечер бил поканен и известен политик, който трябвало да произнесе кратко, благодарствено слово... И понеже политикът закъснявал, отец Паскуале решил да каже няколко думи... за да уплътни времето докато го чакат.
- Първото впечатление, което получих за нашата енория, беше от първата изповед, която чух. Тогава си помислих, че архиепископът ме е изпратил за наказание тук, в най-ужасното място. Първият човек, който се изповяда, ми разказа, че е откраднал чужд велосипед и пари от родителите си... Извършил е кражба на работа... а е и имал дълги интимни отношения със жената на шефа си... Също така сподели, че понякога дори се е занимавал с продажба на наркотици. Довери ми също, че е заразил с венерическа болест дори сестра си... След края на изповедта аз останах крайно потресен... Но с течение на времето се запознах и с останалите миряни... и видях, че сред тях има и изключително сериозни и почтени хора... И така ми изминаха 15 години от моята кариера на свещеник в тази енория.
В този момент се появил политикът, който трябвало да произнесе дългоочакваната реч... След като се извинил на аудиторията за закъснението, той започнал с думите:
- Никога няма да забравя този ден, когато отец Паскуале се появи за първи път тук... Аз имах щастието да съм първият... изповядал се при него.
Разказват, че индианците от племето Дакота имали предавана от поколения на поколения, следната мъдрост:
„Когато забележиш, че яздиш умрял кон, най-добрата стратегия е да слезеш от него!“
Разбира се други, отчитайки характерните си национални особености, социално-икономически характеристики и многовековните си славни традиции, предприемат по-напредничави стратегии, като например:
1. Снабдяват се с по-як камшик
2. Сменят ездача
3. Казват, че винаги са яздили този кон
4. Назначават работна група да проучи коня
5. Правят сравнителен анализ на различни умрели коне
6. Посещават други места, за да видят как там яздят умрели коне
7. Снижават стандартите по езда, за да направят възможно язденето на умрял кон
8. Променят критериите за класифициране на един кон като „мъртъв“
9. Чрез теорията за реинкарнация и кръговрат на духа и материята обявяват смъртта за форма на живот, с което научно доказват, че конят всъщност не е умирал
10. Сертифицират мъртвия кон като „Жив, но с ограничени възможности“
11. Обръщат се към международна организация, която да потвърди сертификацията
12. Наемат консултанти от чужбина, които можели да яздят умрели коне
13. Впрягат заедно няколко умрели коня, за да увеличат скоростта
14. Осигуряват допълнително финансиране и включват обучителен модул за да увеличат производителността на умрелия кон
15. Провеждат изследване на продуктивността за да определят дали чрез по-леки ездачи не биха подобрили производителността на умрелия кон
16. Декларират, че тъй като умрелият кон не изисква храна, с по-малките си оперативни разходи той има далеч по-лесна издръжка, като по този начин допринася значително повече за изпълнението на мисията на организацията, отколкото някои от живите коне
17. Обясняват, че никой кон не може да е толкова умрял, че да не може повече да бъде язден.
18. Проучват пазара за да проверят има ли по-добри и по-евтини умрели коне.
19. Обясняват, че техният кон е по-добре, по-бързо и по-евтино умрял, отколкото други коне.
20. Създават група по качеството, която да намери приложение на умрелия кон.
21. Откриват независимо разходно перо за умрели коне.
22. Увеличават сферата на отговорност на умрелия кон.
23. Развиват мотивационни програми за умрели коне.
24. Преструктурират, за да прехвърлят умрелия кон в друга структура.
25. Зачисляват умрелия кон в специален щат.
26. Изпращат умрелия кон на курс за преквалификация и/или курс по английски.
27. Пренаписват стандартните оперативни процедури, изискванията и критериите за производителността на всички коне.
28. Обличане – намятане на одеяло върху умрелия кон с надежда да се затопли и раздвижи.
29. Даване на двойна доза зоб на умрелия кон, очаквайки той да се върне към живот.
30. И двата ресурса – и облеклото, и храната – се отнемат съответно от гърба и от устата на останалите, все още живи коне, като им се обяснява важната роля на умрелия кон и нуждата от конска взаимопомощ, с което се създава и работно място „пропагандист-агитатор в конюшня“.
31. Преобличане/преоборудване на умрелия кон с ново, по-удобно седло и нови подкови.
32. Преосмисляне и понижаване важността на коня в процеса на ездата: провъзгласяване на магаретата за коне и бодро продължаване по същия път до достигане на етапа „езда на умряло магаре“ – с прилагане на същия метод няма как да се постигне различен резултат. В този момент – обявяване на пълната и тотална маловажност на магаретата, при което се пристъпва към само-обяздване и продължаване на ездата до достигане на пълна победа над злите външни и вътрешни врагове …
33. Същевременно обявяват всеки, който твърди че конят е мъртъв, за:
a. Необразован;
b. Неспособен да анализира фактите;
c. Обиждащ традициите за езда на умрели коне;
d. Млад и неопитен;
e. Стар и изкуфял;
f. Ненадежден в мнението си поради съмнително минало;
g. Твърде дебел / слаб / висок / нисък или с неправилен цвят на очите;
h. Лошо облечен;
i. Враг на Рóдината;
j. Душевно болен;
k. Или произволна комбинация от горните подходи.
Вижда как добре е във Европа
иска той обаче, азиатска сопа!
Защо ли русофили,
римува се с дебили!
Русоробът иска добре да живее,
а за кремълската кочина милее.
Те го лъжат и го грабят,
той не вижда как го мамят.
Иска със руснака да си пие,
другите е склонен да убие!
Вижда как добре е във Европа,
но си иска кремълската сопа!
Тази сопа ще преодолеем,
искаме нормално да живеем.
Който иска да се смее и да пее,
който иска добре да си живее,
ПРОМЯНАТА да подкрепим,
на живота да се насладим!
ВЕНЦИСЛАВ ТРИФОНОВ
05.01.24г.